אשתו של מגדל התה

דיינה ג'פריס

הוצאת ידיעות ספרים

גוונדולין (בקיצור גוון) בת ה-19 מתאהבת בלורנס ונישאת לו בנישואי בזק. היא עוזבת את אנגליה ועוברת לציילון (היום סרילנקה) שם מחכה לה בעלה.

לורנס הופר הוא איש בעל מטעי התה, אלמן בן 37. כשגוון מגיעה לציילון נפתחים בפניה חיים חדשים. בית מפואר השוכן בלב מטעי התה, משרתים, מזג אוויר שונה, חוקי חברה חדשים ושפה חדשה.

אך יחד עם זאת מצליחה גוון לגשר על כל הפערים ומשתלבת בחייה החדשים.

כשגוון נכנסת להריון, אושר גדול מציף את הזוג, אך כשהמיילדת מביאה אל היולדת את פרי ביטנה, על גוון הצעירה להגיע להחלטה נוראה, החלטה שתסתיר מבעלה ואשר תשפיע על מהלך חייה.

ברומן הסטורי זה אנו נחשפים לחיים בציילון הקולוניאלית בתקופה של זעזועים חברתיים ופוליטיים, העבדים מול החברה הגבוה, הנשים נעשות עצמאיות יותר, ולאט לאט נכנסים הרכבים לשימוש.

מעבר לרוח התקופה אנו מגלים את גוון כדמות רגישה, אמינה, אמיצה, בעלת רעיונות ויוזמות משל עצמה. אי אפשר לא להתאהב בדמותה של גוון.

הספר, הרווי תיאורי נוף וסביבה ,מתרחש בתחילת המאה הקודמת כשציילון הייתה תחת כיבוש הבריטים ומעלה את התככים הקיימים בין הבריטים לבין הפועלים הסינהליסטים (דת הבודהיזם) והטמילים (הינדים). הספר מעלה סוגיות לא פשוטות כמו מעמד הפועלים, הבדלי מעמדות, הבדלי צבע ובעיקר מתאר סיפור אהבה בין בני זוג שסוד גדול מרחף מעל ראשם.

מומלץ.

 

לידיעתך, אתר זה משתמש בעוגיות אשר קרא עוד